Bagaj Prosedürü
"TOKAT SEYAHAT'DEN BİLET ALAN HER YOLCUNUN (GÜVENLİĞİNİZ AÇISINDAN) 30 KG'MI GEÇMEMEK KOŞULU İLE EN FAZLA İKİ ADET BAGAJ HAKKI VARDIR."
Güvenliğiniz için eşyanızı bagaja kendiniz teslim ediniz ve mutlaka bagaj fişinizi isteyiniz.
Kayıp
eşya ödemeleri bagaj fişi verildiği halde kaybolan bagajlar içindir.
Kıymet takdiri yapılmayan valiz vs eşyaların kaybı halinde en fazla
bilet ücretinin iki katı ödeme yapılır.
Yolcularımız için tanınan
ücretsiz bagaj hakkı 30 kg mı aşmamak koşulu ile 2 (iki) adettir. Bu
miktarı aşan yükler alınmayabilir.
Bagaja teslim edilmeyen eşyaların
(otobüs içinde, koltuk üstü raflarda, koltuk filesinde unutulması, kayıp
ve çalınması durumunda tüm mesuliyet yolcunun kendisine aittir.
Şehir
içi servis araçlarında ve Terminallerimizde emanet olarak bırakılan,
unutulan, başka bagajla karışan, çalınan eşyaların tüm mesuliyeti
yolcunun kendisine aittir.
TAŞINAMAZLAR
Bagajın içerisinde;
Kırılabilir
eşya ve bozulabilir madde, Akıcı ve kokucu madde, büyük ebatlı parça,
Elektronik cihaz, Müzik aleti, İlaç, Değerli eşya (para, mücevherat,
ticari ve kıymetli doküman, pasaport, kimlik vb.) Tehlikeli madde
(ateşli silah, mermi, yanıcı, kimyasal nitelikli madde. Vb.)
Gibi eşyaların taşınması ve kaybı durumunda; maddi ve manevi zararından firmamız sorumlu değildir.
KAYIP BAGAJ
Yolculuk sonunda, bagaj fişi karşılığı bagaja teslim edilmiş eşyanın çıkmaması
(kaybolması) durumunda yolcumuz aynı gün kendisine en yakın Tokat Seyahat Terminaline başvurarak Kayıp Bagaj Formu doldurması gerekmektedir. Kayıp
bagaj formunu ekde görebilir dilerseniz çıktı alabilirsiniz.
Kayıp Bagaj Formu formun doldurulduğu Terminal tarafından Halkla İlişkiler Müdürlüğüne gönderilir.
Kayıp Bagaj Formunda yazılı bilgilerin mutlaka doldurulması gereklidir.
Kayıp Bagaj Formu doldurulduktan sonra sıra ile;
1 ) Kayıp Eşya için ilk başvurulan Terminal
2 ) Tokat Seyahat Kayıp Eşya Deposu
3 ) Halkla İlişkiler Müdürlüğü
Devreye girer.
15 gün sonra sonuç hakkında yolcu ile görüşme yapılır.
Bu
zaman içerisinde kayıp eşya bulundu ise eşyayı bulan kişi tarafından
Tokat Seyahat Kayıp Eşya Deposuna tutanakla imza karşılığı teslim edilir
veya kayıp eşyası depodan teslim edilecek yolcuya tutanakla imza
karşılığında teslim edilir. Bulunamayan kayıp eşyalarla ilgili olarak
değer tesbiti yapılmışsa değeri, değer tesbiti yapılmamışsa en fazla
bilet bedelinin iki katı tutarında ödeme yapılır.
HASARLI BAGAJ
Bagajın
taşınma esnasında Firmamızdan kaynaklanan bir sorundan dolayı zarar
görmesi durumunda, yolcunun terminalden ayrılmadan Tokat Seyahat yetkilisine Hasar Tespit Raporu tutturması gerekmektedir. Hasar tespit
raporunun aslı Tokat Seyahat Halkla İlişkiler Müdürlüğüne gönderilir.
1 Hafta sonra yolcu ile sonuç hakkında görüşme yapılır ve sonuçlandırılır.
"Karayolları Taşıma Yönetmeliği:
Madde.50:
a
) Yurtiçi ve uluslar arası taşımalarda yolcunun 30 kg. a kadar olan
bagajı ücretsiz taşınır. Bagajlar yolcuların biletlerinde gösterilen
koltuk numaralarına göre etiketlenir.Yolcu taşınmalarında taşıt
bagajının toplam istiap haddini aşan eşya taşınmaz. Yolcu taşımalarında
yolcuya ait olmayan ticari eşya ve kargo taşınmaz.
b ) Taşıtın içinde canlı hayvan hiçbir zaman taşınmaz"